Onderzoek naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche.

Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.

Er zijn al heel wat onderzoeken uitgevoerd naar het gebruik van media in het algemeen, maar een onderzoek naar het gebruik van IT-media onder IT-professionals was nog niet eerder uitgevoerd. Onder marketeers van IT-bedrijven bestaat wel een duidelijke behoefte aan meer inzicht in het lees- en luistergedrag van IT-professionals in relatie tot IT-media. Reden voor ons om een onderzoek te starten onder deze doelgroep. Om een goed beeld te krijgen van het gebruik van IT-media ondervroegen we 127 IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche door middel van een enquête. De belangrijkste uitkomsten uit dit onderzoek zijn overzichtelijk op een rijtje gezet in het rapport.

Tweakers en BNR Digitaal zijn favoriet
Uit het onderzoek zijn een aantal opmerkelijke cijfers naar boven gekomen. Zo is Tweakers met 63,8% het meest gelezen én het meest favoriete IT-medium. Zij steken er met kop en schouders bovenuit. Opvallend is dat 48% niet geabonneerd is op een nieuwsbrief. De meest beluisterde podcast onder respondenten is BNR digitaal. Daarnaast deelt het merendeel van de respondenten interessant IT-nieuws met derden. Uit het onderzoek blijkt hoe belangrijk een goede kop is: maar liefst 74% leest vluchtig alle koppen en bepaalt daarna welk bericht helemaal wordt gelezen.

 

DOWNLOAD HET ONDERZOEKSRAPPORT: HET GEBRUIK VAN IT-MEDIA DOOR TECHIES

Via welke IT-media kun je je doelgroep het beste bereiken? Leest je doelgroep je nieuwsbrief nog wel en welke IT-gerelateerde content vinden de respondenten interessant? In dit onderzoeksrapport over het gebruik van IT-media geven we de antwoorden!

Via een formulier dat onder dit artikel op de Splend! website staat kan je het rapport aanvragen.Je ontvangt het rapport dan direct in je mailbox.

 

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Stage Horeca- en Eventmanagement | Dotslash Utrecht

Stage Horeca- en Eventmanagement | Dotslash Utrecht

Ben jij op zoek naar een uitdagende stage Hotel- Horeca of Eventmanagement? Bij Dotslash Utrecht krijg je de kans om je hospitalityvaardigheden verder te ontwikkelen in een inspirerende omgeving. Solliciteer nu en maak het verschil!

Dotslashers de baan in

Dotslashers de baan in

Dotslash Golf 2024! De baan in met 10 Dotslashers + 7 deelnemers aan de clinic. Check deze post om te zien wie de winnaars zijn.

Stageplaats: Facility Management bij Dotslash Utrecht

Stageplaats: Facility Management bij Dotslash Utrecht

Ben jij klaar voor een veelzijdige stage in Facility Management bij Dotslash Utrecht? Word onderdeel van een dynamisch team, werk zelfstandig en draag bij aan een bruisende campusomgeving. Solliciteer nu en ontdek jouw kansen!

Vacature Customer Succes Specialist

Vacature Customer Succes Specialist

Vacature: Customer Success Specialist Bij Faqta zijn we op zoek naar een Customer Success Specialist die basisscholen en leerkrachten helpt om succesvol te werken met onze lesmethodes. Een salaris tussen €2389-2800, afhankelijk van je kennis en ervaring.  Minimaal 16...

Vacature Adviseur Primair Onderwijs Faqta

Vacature Adviseur Primair Onderwijs Faqta

Vacature: Adviseur Primair Onderwijs Bij Faqta zijn we op zoek naar meerdere Adviseurs Primair Onderwijs die basisscholen helpen met het thematische lesprogramma van Faqta. Je werkt aan nieuwe kansen bij bestaande klanten, je begeleidt scholen van proefperiode naar...