Onderzoek naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche.

Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.

Er zijn al heel wat onderzoeken uitgevoerd naar het gebruik van media in het algemeen, maar een onderzoek naar het gebruik van IT-media onder IT-professionals was nog niet eerder uitgevoerd. Onder marketeers van IT-bedrijven bestaat wel een duidelijke behoefte aan meer inzicht in het lees- en luistergedrag van IT-professionals in relatie tot IT-media. Reden voor ons om een onderzoek te starten onder deze doelgroep. Om een goed beeld te krijgen van het gebruik van IT-media ondervroegen we 127 IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche door middel van een enquête. De belangrijkste uitkomsten uit dit onderzoek zijn overzichtelijk op een rijtje gezet in het rapport.

Tweakers en BNR Digitaal zijn favoriet
Uit het onderzoek zijn een aantal opmerkelijke cijfers naar boven gekomen. Zo is Tweakers met 63,8% het meest gelezen én het meest favoriete IT-medium. Zij steken er met kop en schouders bovenuit. Opvallend is dat 48% niet geabonneerd is op een nieuwsbrief. De meest beluisterde podcast onder respondenten is BNR digitaal. Daarnaast deelt het merendeel van de respondenten interessant IT-nieuws met derden. Uit het onderzoek blijkt hoe belangrijk een goede kop is: maar liefst 74% leest vluchtig alle koppen en bepaalt daarna welk bericht helemaal wordt gelezen.

 

DOWNLOAD HET ONDERZOEKSRAPPORT: HET GEBRUIK VAN IT-MEDIA DOOR TECHIES

Via welke IT-media kun je je doelgroep het beste bereiken? Leest je doelgroep je nieuwsbrief nog wel en welke IT-gerelateerde content vinden de respondenten interessant? In dit onderzoeksrapport over het gebruik van IT-media geven we de antwoorden!

Via een formulier dat onder dit artikel op de Splend! website staat kan je het rapport aanvragen.Je ontvangt het rapport dan direct in je mailbox.

 

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Dotslashers de baan in

Dotslashers de baan in

Dotslash Golf 2024! De baan in met 10 Dotslashers + 7 deelnemers aan de clinic. Check deze post om te zien wie de winnaars zijn.

Vacature all-in-one Marketer Aexus

Vacature all-in-one Marketer Aexus

We are seeking an energetic and versatile All-in-one Marketer to join our team at Aexus, a dynamicentrepreneurial company based in Utrecht!This role is perfect for an all-round marketer with a passion for driving results, a strong grasp ofanalytics, and genuine...

Magnus energy en Ciratum bundelen krachten!

Magnus energy en Ciratum bundelen krachten!

Magnus Energy en Ciratum hebben hun krachten gebundeld om hun dienstverlening in de energiesector te versterken en te verbreden. Deze strategische samenwerking is gericht op het aanbieden van innovatieve en holistische oplossingen aan Nederlandse klanten, met een...

Faqta vacature Backend Developer

Faqta vacature Backend Developer

Education is the foundation of our future, and we at Faqta are at the forefront of this evolution. It is our mission to help, support and educate teachers to bring primary school education into the 21st century. In just a few years, we've transformed the classroom...

Vacature Sales Advisor NextEnergy

Vacature Sales Advisor NextEnergy

Wil je de eerste contactpersoon zijn voor onze nieuwe klanten? Krijg je energie van klantcontact en help je graag mee aan de verdere ontwikkeling van onze startup? Een veelzijdige/veranderlijke salesfunctie waarin je je op zowel Inbound als Outbound kunt richten op een leuke manier en daarmee zowel je commerciële vaardigheden als je professionele capaciteiten in de duurzaamheidssector kunt verbeteren.

Vacature klantenservice medewerker bij NextEnergy

Vacature klantenservice medewerker bij NextEnergy

Zou je graag het aanspreekpunt willen zijn voor onze allereerste klanten? Krijg je energie van klantcontact en vind je het leuk om mee te helpen aan de verdere ontwikkeling van onze startup?

Bij NextEnergy bouwen we aan de energieleverancier van de toekomst. Met onze slimme app en een dynamisch inkoopsysteem kan elke Nederlander gemiddeld 40% besparen op zijn energierekening. Wij zijn op zoek naar zeer gemotiveerde en ambitieuze collega’s die niet bang zijn om de handen uit de mouwen te steken en een echte impact te maken binnen de energietransitie. Ben je klaar voor de volgende uitdaging?

Oproep: KVK Innovatie top 100

Oproep: KVK Innovatie top 100

Meld je nu aan voor de KVK innovatie TOP 100. In 2022 stonden er maar liefst 8 (!) Dotslasher in de lijst. Daar kunnen we overheen toch?

Start-up missie naar Slush Helsinki 2024

Start-up missie naar Slush Helsinki 2024

Startup missie van RVO naar Slush Helsinki 2024 voor ambitieuze jonge techbedrijven met een schaalbaar business model en groeiambities! Meld je aan voor de start-up missie naar Slush 2024. 18-21 nov in Helsinki. Aanmelden kan tot 15 juli.