Dotslash opschalingsprogramma
Start: Februari 2020
Dotslash is meer dan alleen maar een vestigingsplaats voor doorgroeiende startups. Het is vooral een plek waar je als ondernemer én als onderneming kan groeien. Daarom biedt Dotslash met ingang van februari 2020 het ./opschalingsprogramma aan. Deelnemers aan het programma krijgen de kans om te leren van professionals op alle gebieden die van belang zijn voor het succes van je onderneming. Bovendien krijg je de kans om te groeien als ondernemer, samen met de andere founders die deelnemen.
Dotslash opschalingsprogramma
Start: Februari 2020
Dotslash is meer dan alleen maar een vestigingsplaats voor doorgroeiende startups. Het is vooral ook een plek waar je als ondernemer én als onderneming kan groeien. Daarom biedt Dotslash met ingang van februari 2020 het ./opschalingsprogramma aan. Deelnemers aan het programma krijgen de kans om te leren van professionals op alle gebieden die van belang zijn voor het succes van je onderneming. Bovendien krijg je de kans om te groeien als ondernemer, samen met de andere founders die deelnemen.
./opschalingsprogramma
Deelnemen kan alleen als founder/ondernemer van een startup/scaleup. Het programma is bedoeld om ondernemers te helpen groeien van ca. een ton omzet naar een miljoen. Kiezen voor dit groeiprogramma is een bewuste keuze. Je bent in principe alle sessies aanwezig. In verband met de groepsdynamiek en de vertrouwens- band die onderling wordt opgebouwd is deelname strikt persoonlijk. Je kan dus niet even je co-founder sturen als het niet goed uit komt. Maximaal 12 deelnemers.
Masterminds
Je eigen raad van advies gevormd door andere deelnemers aan het opschalingsprogramma. Ondernemers die kennis en ervaring stapelen om jou een nieuwe kijk te gevemn op je dillema of vraagstuk. Welke adviezen je opvolgt bepaal je zelf, inspiratie gegarandeerd!
Één op één coaching
Je wordt gekoppeld aan één van de workshopleiders die jou verspreid over het jaar 6x 30 minuten zal coachen. Verwacht geen “ja-knikker”. Stel je in op iemand die kritische vragen stelt met de intentie om jou te helpen je groeiplannen ook daadwerkelijk te realiseren.
Workshops
Samen met je collega ondernemers volg je 9 workshops rondom relevante groei thema’s. Elke workshop wordt geleid door een expert met ervaring (zie verderop op deze pagina wie dat zijn). Deze workshops worden ’s avonds gehouden in de boardroom van gebouw 100.
./opschalings-programma
Deelnemen kan alleen als founder/ondernemer van een startup/scaleup. Het programma is bedoeld om ondernemers te helpen groeien van ca. een ton omzet naar een miljoen. Kiezen voor dit groeiprogramma is een bewuste keuze. Je bent in principe alle sessies aanwezig. In verband met de groepsdynamiek en de vertrouwens- band die onderling wordt opgebouwd is deelname strikt persoonlijk. Je kan dus niet even je co-founder sturen als het niet zo goed uitkomt. Maximaal 12 deelnemers.
Masterminds
Je eigen raad van advies gevormd door andere deelnemers aan het opschalingsprogramma. Ondernemers die kennis en ervaring stapelen om jou een nieuwe kijk te gevemn op je dillema of vraagstuk. Welke adviezen je opvolgt bepaal je zelf, inspiratie gegarandeerd!
Één op één coaching
Je wordt gekoppeld aan één van de workshopleiders die jou verspreid over het jaar 6x 30 minuten zal coachen. Verwacht geen “ja-knikker”. Stel je in op iemand die kritische vragen stelt met de intentie om jou te helpen je groeiplannen ook daadwerkelijk te realiseren.
Workshops
Samen met je collega ondernemers volg je 9 workshops rondom relevante groei thema’s. Elke workshop wordt geleid door een expert met ervaring (zie verderop op deze pagina wie dat zijn). Deze workshops worden ’s avonds gehouden in de boardroom van gebouw 100.
Workshopleiders & Coaches
Graag stellen we hier de workshopleiders en coaches aan je voor.
Feb. 17 — 18:00 tot 21:00
STRATEGIE
Door: Björn Six
Björn Six is eigenaar van Mr. Six Marketing Strategy en Smie Academy. Hij is NIMA-C gediplomeerd en sinds 2008 ondernemer. Daarnaast is hij voor verschillende kennisinstellingen trainer op het gebied van Business Model Canvas en strategische marketing.
Mrt. 16 — 18:00 tot 21:00
MARKETING
Door: Hielko van der Molen
Hielko is een ervaren digitale marketing manager, maar ook trainer en docent op het gebied van digitale marketing en veranderingsprocessen. Hij is in 1999 gegrepen door het online virus en heeft zich gespecialiseerd in het ondersteunen van organisaties bij het maken van de transitie naar het digitale landschap of het verhogen van het (digitale) marketing rendement. Hij heeft de afgelopen jaren ook bij meerdere startups het marketingvak uitgevoerd.
Apr. 20 — 18:00 tot 21:00
MASTERMIND 2
Door: Lous van Haast
Mei. 25 — 18:00 tot 21:00
TEAM & CULTUUR BOUWEN
Door: Jos van Snippenberg
Feb. 03 — 18:00 tot 21:00 <- definitieve data wordt met de deelnemers afgestemd middels een datumprikker
ELEVATOR PITCH
Door: Andries Mak van Waay
Andries Mak van Waay werkte als investment banker in onder meer New York en Londen, hij was CEO van Rabo Securities en partner bij PWC op het gebied van corporate finance, waar hij vele grote en kleine bedrijven heeft helpen aan- en verkopen. Op dit moment is hij partner bij Mahler Corporate Finance. Andries heeft de workshop Elevator Pitch geruime tijd voor de Utrechtse Ondernemers Academie gegeven.
Mrt. 02 — 18:00 tot 21:00
MASTERMIND 1
Door: Lous van Haast
Lous van Haarst werkte 15 jaar bij KPMG voordat zij sinds 2000 aan de slag ging als coach van ondernemers. Vanuit het Mastermind Instituut richt zij zich op zelfstandige professionals die een krachtig bedrijf willen construeren en die niet langer alléén met vraagstukken en dilemma’s willen worstelen. Mannen en vrouwen die samen met collega-ondernemers oplossingsrichtingen en ideeën willen stapelen voor een krachtig resultaat.
Mrt. 30 — 18:00 tot 21:00
SALES
Door: Arjaen Smits
Arjaen Smits en Joris Ferwerda zijn de mede-eigenaren van Dealmasters. Het doel van dealmasters is het ondersteunen van scale-ups door ze te helpen hun salesteams in te richten en de salesprocessen blijvend te optimaliseren. Arjaen en Joris doen dat door het aanbieden van advisering, training, en coaching.
Mei. 11 — 18:00 tot 21:00
FINANCE
Door: Johan Nijboer (Deloitte) en Demir Kopic (Rabobank
Jun. 08 — 18:00 tot 21:00
Going International
Door: Johan Nijboer (Deloitte) en Demir Kopic (Rabobank
Workshopleiders & Coaches
Graag stellen we hier de workshopleiders en coaches aan je voor.
Feb. 03 — 18:00 tot 21:00 <- definitieve data wordt met de deelnemers afgestemd middels een datumprikker
ELEVATOR PITCH
Door: Andries Mak van Waay
Andries Mak van Waay werkte als investment banker in onder meer New York en Londen, hij was CEO van Rabo Securities en partner bij PWC op het gebied van corporate finance, waar hij vele grote en kleine bedrijven heeft helpen aan- en verkopen. Op dit moment is hij partner bij Mahler Corporate Finance. Andries heeft de workshop Elevator Pitch geruime tijd voor de Utrechtse Ondernemers Academie gegeven.
Feb. 17 — 18:00 tot 21:00
STRATEGIE
Door: Björn Six
Björn Six is eigenaar van Mr. Six Marketing Strategy en Smie Academy. Hij is NIMA-C gediplomeerd en sinds 2008 ondernemer. Daarnaast is hij voor verschillende kennisinstellingen trainer op het gebied van Business Model Canvas en strategische marketing.
Mrt. 02 — 18:00 tot 21:00
MASTERMIND 1
Door: Lous van Haast
Lous van Haarst werkte 15 jaar bij KPMG voordat zij sinds 2000 aan de slag ging als coach van ondernemers. Vanuit het Mastermind Instituut richt zij zich op zelfstandige professionals die een krachtig bedrijf willen construeren en die niet langer alléén met vraagstukken en dilemma’s willen worstelen. Mannen en vrouwen die samen met collega-ondernemers oplossingsrichtingen en ideeën willen stapelen voor een krachtig resultaat.
Mrt. 16 — 18:00 tot 21:00
MARKETING
Door: Hielko van der Molen
Hielko is een ervaren digitale marketing manager, maar ook trainer en docent op het gebied van digitale marketing en veranderingsprocessen. Hij is in 1999 gegrepen door het online virus en heeft zich gespecialiseerd in het ondersteunen van organisaties bij het maken van de transitie naar het digitale landschap of het verhogen van het (digitale) marketing rendement. Hij heeft de afgelopen jaren ook bij meerdere startups het marketingvak uitgevoerd.
Mrt. 30 — 18:00 tot 21:00
SALES
Door: Arjaen Smits
Arjaen Smits en Joris Ferwerda zijn de mede-eigenaren van Dealmasters. Het doel van dealmasters is het ondersteunen van scale-ups door ze te helpen hun salesteams in te richten en de salesprocessen blijvend te optimaliseren. Arjaen en Joris doen dat door het aanbieden van advisering, training, en coaching.
Apr. 20 — 18:00 tot 21:00
MASTERMIND 2
Door: Lous van Haast
Mei. 11 — 18:00 tot 21:00
FINANCE
Door: Johan Nijboer (Deloitte) en Demir Kopic (Rabobank)
Mei. 25 — 18:00 tot 21:00
TEAM & CULTUUR BOUWEN
Door: Jos van Snippenberg
Jun. 08 — 18:00 tot 21:00
Going International
Door: Johan Nijboer (Deloitte) en Demir Kopic (Rabobank
Pricing & Registration
Maximaal 12 deelnemers. Deelnemen kan alleen als founder/ondernemer van een startup/scaleup. Het programma is bedoeld om ondernemers te helpen groeien van ca een ton omzet naar een miljoen. Kiezen voor dit groeiprogramma is een bewuste keuze. Je bent in principe alle sessies aanwezig . In verband met de groepsdynamiek en de vertrouwensband die onderling wordt opgebouwd is deelname strikt persoonlijk. Je kan dus niet je co-founder sturen.
Dotslashers
(Huurders Europalaan 100 of 400)- 7 Workshops
- 2 Masterminds
- 6 coachingsessies
- Eten vooraf
- Koffie/Thee/Fris
NIET-Dotslashers
(Huurders Europalaan 100 of 400)- 7 Workshops
- 2 Masterminds
- 6 coachingsessies
- Eten vooraf
- Koffie/Thee/Fris
Our Sponsors:
Register Now!
AMBITIE OM TE GROEIEN? MAAK DAN NU DE BESLISSING OM TE INVESTEREN IN JE PERSOONLIJKE ONTWIKKELING EN DAT VAN JE BEDRIJF.
Vragen? Neem contact op.
Vragen? Neem contact op.
OVER DE WORKSHOPS:
Workshop 1: Elevator Pitch
Workshopleider: Andries Mak van Waay
De introductiebijeenkomst legt de perfecte basis voor de volgende workshops. Aan de hand van de elevator pitch methode (nee, je mag geen slides gebruiken – die heb je in de lift immers ook niet) krijg je als deelnemer direct een beeld van de sterktes en de zwaktes van je onderneming en je strategie.
De opzet van de workshop is interactief: alle deelnemers geven feedback op elkaar zodat je direct al begint met van elkaar te leren. Deze benadering zetten we door in het vervolg van het programma. Aan het eind van de workshop ben je ‘geared up’ voor de rest van het programma.
Workshop 2: Strategie
Workshopleider: Björn Six
Markten transformeren steeds sneller. Gedrag van klanten is, mede door technologische ontwikkelingen, drastisch veranderd. Het is daarom van belang om niet alleen je strategie te bepalen, maar om die regelmatig tegen het licht te houden. Aan de hand van het ‘Business Model Canvas’ analyseer en innoveer je in deze workshop jouw businessplan op visuele wijze. “Visual strategy” op slechts 1 A0 poster zodat iedereen het begrijpt. Stop met dikke businessplannen die toch niemand leest.
Je gaat aan de slag met je doelgroep(en) en onderscheidend vermogen. Je bent je bewust van de meest succesvolle distributiekanalen, financiën en partners. Daarnaast leer je wat de juiste manier is om een strategisch planningsproces te doorlopen. Uiteraard zit er een praktijkoefening in de workshop. Dit alles zorgt ervoor dat jij toekomstbestendig kunt ondernemen.
Workshop 3: Mastermind (1)
Workshopleider: Lous van Haarst
Een krachtig bedrijf creëren is geen sinecure. Dat weten jullie, het is vast één van de redenen dat jullie dit programma volgen. Kennis van verschillende disciplines gaat jullie ondersteunen om van jullie start-up een succes te maken. Maar er is meer voor nodig, zo wijst de praktijk al vele jaren uit. Napoleon Hill heeft in zijn boek Think and Grow Rich beschreven hoe ieder mens succesvol kan zijn. Mastermind is hierbij een heel essentiële en krachtige tool. Want:
“No two minds ever come together without, thereby, creating a third, invisible, intangible force which may be likened to a third mind.” – Napoleon Hill
En dit is wat wij gaan doen. Kennis en ervaring stapelen om jou een nieuwe kijk te geven op je dilemma of vraagstuk. Elke deelnemer krijgt een tijdslot in de hotseat, de plek waarin wij inzoomen op jouw aangegeven uitdaging. Wij helpen je om een volgende stap te zetten. Uiteraard bepaal jij welke adviezen jij opvolgt. Je zult hoe dan ook geïnspireerd raken. En het mooie is dat jouw Raad van Advies, de overige deelnemers, ook hun Aha momenten zullen hebben als zij niet in de hotseat zitten. Een bijeenkomst waarin de energie ongetwijfeld gaat stromen!
Workshop 4: Marketing
Workshopleider: Hielko van der Molen
Rondom marketing spelen altijd veel vragen en ook onduidelijkheden. Op welke manier zet je de marketing (en conversie) nu goed op als kleine maar ambitieuze speler? Waarmee en hoe maak je het onderscheid in deze digitale wereld anno 2020? Onderscheiden, opvallen en relevant zijn bij de juiste prospect of klant, dat is de uitdaging van hedendaagse marketeers. Maar in deze fase van je onderneming is er vaak nog geen marketeer, dan moet je marketing er meestal zelf bij doen.
En dat met een veelheid aan marketing kanalen, van sociale media via Adwords naar email en zelfs de traditionele productfolder. Hoe weet je nu wat specifiek voor jouw product of dienstverlening nu de beste kanalen zijn? Wat is nu handig om in te zetten aan communicatie en kanalen om je doelgroep echt te bereiken? Deze workshop neemt je volledig mee in deze wereld. Beginnend vanuit een beetje theorie ,maar vooral met praktische voorbeelden en handvatten om de volgende dag mee aan de slag te gaan.
Workshop 5: Sales workshop: “wat doe je, wat zeg je?”
Workshopleiders: Arjaen Smits en Joris Ferwerda
Een scale-up is niet zo maar een jong bedrijf. Het is iemands volharding om iets toe te voegen of te verbeteren. Het is het resultaat van heel wat enthousiasme, zweet, creativiteit en inzicht met als resultaat de eerste tevreden klanten. Helaas zijn er veel scale-up ondernemers die het belang van het goed inrichten van sales onderschatten, of bij gebrek aan ervaring maar wat doen. Ze missen klanten en daarmee omzet en groei, en dat is zonde.
In de sales workshop gaan we daarom in op de do’s en don’ts, de kansen en valkuilen van procesmatige sales inrichting. We leren je hoe je zorgt voor een schaalbare, voorspelbare en beheersbare toe- en doorstroom van klanten. Ook laten we zien hoe je zeker weet dat je je tijd aan de juiste prospects besteedt.
Daarnaast gaan we in op de psychologische kant van sales. Hoe beslissen klanten en hoe bouw je je commerciële communicatie zo op dat potentiële klanten de waarde van je dienst in volle omvang zien.
Workshop 6: Mastermind (2)
Workshopleider: Lous van Haarst
Een krachtig bedrijf creëren is geen sinecure. Dat weten jullie, het is vast één van de redenen dat jullie dit programma volgen. Kennis van verschillende disciplines gaat jullie ondersteunen om van jullie start-up een succes te maken. Maar er is meer voor nodig, zo wijst de praktijk al vele jaren uit. Napoleon Hill heeft in zijn boek Think and Grow Rich beschreven hoe ieder mens succesvol kan zijn. Mastermind is hierbij een heel essentiële en krachtige tool. Want:
“No two minds ever come together without, thereby, creating a third, invisible, intangible force which may be likened to a third mind.” – Napoleon Hill
En dit is wat wij gaan doen. Kennis en ervaring stapelen om jou een nieuwe kijk te geven op je dilemma of vraagstuk. Elke deelnemer krijgt een tijdslot in de hotseat, de plek waarin wij inzoomen op jouw aangegeven uitdaging. Wij helpen je om een volgende stap te zetten. Uiteraard bepaal jij welke adviezen jij opvolgt. Je zult hoe dan ook geïnspireerd raken. En het mooie is dat jouw Raad van Advies, de overige deelnemers, ook hun Aha momenten zullen hebben als zij niet in de hotseat zitten. Een bijeenkomst waarin de energie ongetwijfeld gaat stromen!
Workshop 7: finance
Workshopleiders: Demir Kopic en Johan Nijboer
Balanslezen, opbouw van een goede administratie. En wat zeggen kengetallen (ook) in het kader van de aanvraag van een financiering?
Workshop 8: Team en Cultuur bouwen
Workshopleider: Jos van Snippenberg
Je hebt jouw idee succesvol naar de markt gebracht, de verkopen gaan geweldig en je bent klaar voor de eerste uitbreiding van het team. Hoe zorg je ervoor dat je het juiste teamlid aanneemt en bij nog verdere groei, hoe je iedereen intrinsiek gemotiveerd houdt? Ongeveer 1 op de 3 nieuwe medewerkers kiest binnen 6 maanden alweer voor een andere werkgever met als voornaamste reden het ontbreken van verbondenheid met de missie en waarden, het missen van gedegen training, het onvoldoende aanspraak kunnen maken op de juiste middelen.
In deze workshop krijg je essentiële handvatten aangereikt om relevant te zijn voor nieuwe medewerkers, de juiste medewerkers te kunnen aantrekken en teamleden zelf verantwoording te laten nemen in het maken van impact in het werk. Kortom een workshop die je energie, gedoe en geld bespaart in de ontwikkeling van groei.
Workshop 9: going international
Workshopleider: Johan Nijboer
In deze module krijgen de deelnemers antwoord op de vraag hoe je de eerste stappen in het buitenland zet en met welke gevolgen op belastinggebied krijg je te maken. Met name ook wordt ingegaan op de manieren waarop je de internationalisering qua structuu van de onderneming vorm kan geven.
Inschrijven:
Gebruik onderstaand formulier om je in te schrijven. Wij nemen contact met je op om eventuele vragen te beantwoorden en je aanmelding definitief te maken.